Na osnovu člana 127. Zakona o srednjem obrazovanju i odgoju („Službene novine Tuzlanskog kantona“, broj: 17/11, 9/15, 6/16 i 14/18), člana 105. Pravila Javne ustanove Mješovita srednja škola Lukavac, Školski odbor Javne ustanove Mješovita srednja škola Lukavac na sjednici održanoj 28.11.2018. godine donio je :
PRAVILNIK O KUĆNOM REDU
Član 1.
(Predmet Pravilnika)
Ovim Pravilnikom uređuju se pravila ponašanja radnika, učenika, roditelja/staratelja i trećih lica za vrijeme boravka u Javnoj ustanovi Mješovita srednja škola Lukavac, ulica Školska br. 5 ( u daljem tekstu: Škola).
Poštovanjem Pravilnika obezbeđuje se uspješno odvijanje obrazovno-odgojne djelatnosti Škole, poboljšavaju se radna disciplina i bezbijednost u Školi, čuvanje školske imovine i imovine učenika, zaposlenih, roditelja učenika i trećih lica i doprinosi se povećanju ugleda Škole.
U Školi se njeguju odnosi međusobnog razumijevanja i uvažavanja ličnosti učenika, zaposlenih i roditelja učenika.
Član 2.
(Boravak u prostoru Škole)
(1) Učenici, roditelji/staratelji učenika, radnici škole te druge osobe mogu boraviti u školi samo tokom radnog vremena, a izvan radnog vremena samo uz odobrenje direktora.
(2) U školi nije dozvoljeno :
- krađa školske i učeničke imovine, kao i imovine zaposlenih u školi,
- posjedovanje ili upotreba alkohola, cigareta i narkotičkih sredstava u školi ili u školskom dvorištu, kao i podstrekavanje na njihovu upotrebu,
- posjedovanje oružja,
- unošenje ili upotreba predmeta koji mogu ugroziti zdravlje i sigurnost ljudi,
- unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju,
- lažne dojave o podmetnutim eksplozivnim sredstvima u prostoru škole,
- nasilno rješavanje sukoba,
- izražavanje vjerske, nacionalne, rasne ili druge mržnje i netrpeljivosti,
- pisanje po zidovima i inventaru škole,
- namjerno oštećenje ili uništenje inventara ili imovine drugih osoba,
- bacanje papira, žvakaćih guma, hrane i ostalih otpadaka izvan mjesta predviđenih za otpatke,
- zloupotreba mobilnog telefona ili drugih elektronskih uređaja u toku nastavnog procesa,
- žvakanje žvakaćih guma na nastavnom času,
- konzumiranje jela ili pića na nastavnom času;
- unošenje i distribucija neprimjerenih sadržaja u štampanom elektronskom i bilo kojem drugom obliku,
- snimanje bez odobrenja direktora, a naročito snimanje na nastavnom času,
- ometanje nastave na bilo koji način,
- dovođenje u školu trećih lica bez odobrenja direktora.
Član 3.
(Obaveze i dužnosti radnika)
(1) Radnici imaju obavezu da svojim radom, ukupnim ponašanjem i izgledom doprinose ugledu Škole i razvijanju pozitivne atmosfere u Školi.
(2) Radnici škole su za vrijeme odgojno-obrazovnog procesa u školi i u svezi s radom škole odjeveni i obuveni prema zahtjevima profesije.
(3) Profesori su dužni doći na posao 10 minuta prije početka nastavnog časa.
(4) Radnici škole su tokom nastavnog procesa obavezni nositi mantile, izuzev profesora tjelesnog i zdravstvenog odgoja. Izuzetno, radnici škole nisu obavezni nositi mantile zbog opravdanih zdravstvenih razloga, uz odgovarajuću medicinsku dokumentaciju.
(5) Dužnost je radnika škole koje borave u školi, brinuti se o imovini prema načelu „dobrog vlasnika“.
(6) Radnici škole dužni su racionalno koristiti nastavna sredstva i pomagala koja su im stavljena na raspolaganje.
(7) Svaki uočeni kvar na instalacijama električne energije ili vodovoda, grijanja ili drugi kvar, radnici su obavezni prijaviti domaru, sekretaru ili direktoru.
(8) Radnici su dužni međusobno uvažavati se i održavati primjerene međuljudske odnose kao i održavati određeni stepen tolerancije u uzajamnoj komunikaciji.
Član 4.
(Dužnosti dežurnog profesora)
Dužnosti dežurnog profesora su:
- Dolazak na dežurstvo 15 minuta prije početka dežurstva;
- Dežurni profesor kontroliše da li su sve učionice i druge radne prostorije pripremljene za rad, te ako nisu prijavljuje tehničkom osoblju;
- Organizuje rad dežurne službe učenika i nadgleda njihov rad;
- Stara se da profesori odlaze na vrijeme na časove;
- Prati da li školsko zvono na vrijeme oglašava početak i završetak nastavnog časa;
- Oštećenja, kvarove i slične slučajeve nastale u toku trajanja nastave prijavljuje domaru ili sekretaru škole;
- Evidentira odsutne profesore u knjigu dežurstva;
- Dežurni profesor sve navedene zadatke evidentira u svesku dežurstva zajedno sa dežurnim učenikom;
- Uspostavlja red za vrijeme odmora i nastave;
- U odsustvu razrednog profesora, na molbu roditelja pokazuje ocjene (ali ne može pravdati izostanke učenika sa nastave);
- U toku malih i velikog odmora obavezno obilazi hodnike škole;
- Dežurni profesor kontroliše da učenici ne nose razredne knjige;
- U knjigu dežurstva evidentira održane roditeljske sastanke, sjednice nastavničkog vijeća, sastanke stručnih aktiva, rad dodatne nastave i vannastavnih aktivnosti, značajnije aktivnosti (posjete, edukacije, prezentacije i sl.);
- Obavlja i druge poslove koji nastaju kao potreba u cilju obezbjeđenja normalnog odgojno-obrazovnog procesa u cjelini.
Član 5.
(Prava, obaveze i dužnosti učenika)
(1) Prava učenika su da:
- prema svojoj želji učestvuju u slobodnim aktivnostima škole;
- sudjeluju u javnoj i kulturnoj djelatnosti škole;
- sudjeluju u radu odjeljenjskog vijeća i radu Vijeća učenika;
- sudjeluju u profesionalnoj orijentaciji koju organizira škola;
- da ulažu prigovore na utvrđenu ocjenu, odnosno izrečenu pedagošku mjeru;
- ostvaruju i druga prava utvrđena zakonom i općim aktima Škole.
(2) Učenici su obavezni i dužni:
- da se pridržavaju Pravilnika i drugih opštih akata Škole u prostorijama Škole i školskom dvorištu, kao i na drugom mjestu na kojem se izvodi obrazovno-odgojni rad;
- da se pridržavaju odluka organa Škole;
- da u toku nastave i boravka u školi nose mantile-školske uniforme. Izuzetno, učenici škole nisu obavezni nositi školske uniforme zbog opravdanih zdravstvenih razloga, uz odgovarajuću medicinsku dokumentaciju;
- da postupaju po nalogu direktora, nastavnika i stručnih saradnika;
- da se za rješavanje problema u odnosima sa drugim učenicima, nastavnicima, roditeljima učenika ili trećim licima obraćaju dežurnom nastavniku ili razrednom profesoru, pedagogu, direktoru, a po potrebi i drugim licima zaposlenim u Školi;
- da redovno pohađaju nastavu i druge oblike obrazovno-odgojnog rada i da uredno izvršavaju svoje školske obaveze;
- da ne kasne na nastavu, niti na druge oblike obrazovno-odgojnog rada;
- tokom nastave učenici ne smiju ometati rad profesora i drugih učenika neprimjerenim razgovorom, šaptanjem, dovikivanjem, prepiranjem ili šetanjem po razredu;
- da u prostorijama Škole ne koriste mobilni telefon i druga sredstva komunikacije, sredstva laserske tehnike, mp3 player, iPod ili bilo koji drugi uređaj za reprodukciju muzike kojima se remeti rad na času;
- da ne borave u prostorijama Škole neprikladno odjeveni (u kratkim pantalonama, trenerkama (osim na časovima TZO-a), bermudama, majicama na bretele, majicama koje ne pokrivaju stomak, u providnoj odjeći, izuzetno kratkim mini-suknjama, papučama ili na drugi način neprikladno odjeveni).
Član 6.
(Dužnosti dežurnog učenika)
Dužnosti dežurnog učenika su:
- Dežurni učenik je dužan doći na dežurstvo prema utvrđenom rasporedu, a najkasnije 15 minuta prije početka dežurstva;
- Po dolasku se javlja dežurnom profesoru i uzima obrazac za dežurstvo;
- Evidentira dolaske stranih lica (lična karta) i razlog dolaska, te ih uputi kamo da idu;
- Obavještava o svim promjenama u toku dežurstva i evidentira ih u obrazac za dežurstvo, prijavljuje nastale štete dežurnom profesoru, razredniku, direktoru, pedagogu, sekretaru ili domaru škole;
- Uspostavlja red za vrijeme odmora i nastave;
- Uspostavlja kontakt na relaciji: učenik – zbornica – dežurni profesor – roditelj i druga lica koja su posjetila školu;
- Vrši obilazak prostorija za vrijeme odmora i nastave (zbornica, hodnici, WC i drugo) okoline škole i evidentira stanje;
- Za vrijeme nastave nije dozvoljeno zadržavanje učenika na hodnicima škole;
- Vodi računa o higijeni u školi, štednji električne energije i drugo;
- Dežurni učenik čita oglase i obavještenja;
- Nije dozvoljeno napuštanje dežurstva bez odobrenja i opravdanja;
- Prilikom predaje dežurstva, dežurni učenik predaje obrazac dežurstva sljedećem dežurnom učeniku, odnosno dežurnom profesoru ako je popodnevna smjena;
Član 7.
(Obaveze i dužnosti lica na održavanju higijene)
Nakon isteka radnog vremena radnici na održavanju higijene su dužni uredno pospremiti prostorije, radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate, zaključati radne prostorije, zaključati zgradu i ulazne kapije.
Član 8.
(Postupanje u slučaju odsustva s posla)
(1) Nastavnici i drugi radnici su dužni u slučaju spriječenosti dolaska na posao blagovremeno zbog obezbjeđenja adekvatne zamjene obavjestiti menadžment ili pedagoga škole.
(2) Radnici su dužni dostaviti saradniku za ekonomsko - finansijske poslove obrazac o otvorenom bolovanju od svog ljekara odmah po otvaranju bolovanja.
(3) Radnici na bolovanju su dužni najkasnije posljednjeg dana bolovanja obavijestiti direktora ili sekretara o povratku na posao.
Član 9.
(Postupanje u slučaju prouzrokovanja štete)
(1) Radnik koji je tokom rada namjerno ili zbog krajnje nepažnje prouzrokovao štetu u školi, dužan je tu štetu nadoknaditi.
(2) Ako se visina štete ne može utvrditi u tačnom iznosu ili bi utvrđivanje tog iznosa pruzrokovalo nesrazmjerne troškove, visina naknade štete utvrđuje se u paušalnom iznosu.
Član 10.
(Postupanje u slučaju povrede učenika )
(1) U slučaju povrede na nastavi dežurni ili predmetni profesor treba ostati uz učenika i pratiti odlazak učenika u Hitnu pomoć, obavijestiti roditelja, direktora, pedagoga ili sekretara škole, a u iznimno hitnim slučajevima pozvati Hitnu pomoć.
(2) Učenik koji se razboli tokom nastave može biti pušten kući isključivo u pratnji roditelja ili staratelja, a u izuzetnoj situaciji u pratnji dežurnog ili razrednog profesora.
(3) Odlazak sa nastave bolesnom učeniku može odobriti razredni ili predmetni profesor.
Član 11.
(Korištenje literature iz školske biblioteke)
(1) Knjige iz školske biblioteke učenici posuđuju prema uputama školskog bibliotekara.
(2) Knjige je učenik dužan čuvati i neoštećene na vrijeme vratiti.
(3) Razrednik je dužan upoznati učenike i roditelje/staratelje učenika sa uputama o postupanju u školskoj biblioteci.
Član 12.
(Postupanje u slučaju prouzrokovanja štete na školskoj imovini od strane učenika)
(1) Za štetu koju na školskoj imovini namjerno prouzrokuju učenici obavezni su istu nadoknaditi u skladu sa odredbama Zakona o obligacionim odnosima.
(2) Visina štete utvrđuje se prema visini oštećene imovine.
(3) Učenik, grupa učenika ili odjeljenje dužni su novčani iznos štete nadoknaditi u roku utvrđenom Rješenjem o materijalnoj odgovornosti učenika.
Član 13.
(Ponašanje učenika na izletu i ekskurziji)
Tokom školskih izleta i ekskurzija učenici su dužni:
- poštivati sve upute razrednika,
- u zakazano vrijeme doći na unaprijed dogovoreno mjesto,
- pažljivo slušati upute i informacije koje daje vođa puta,
- brinuti za vlastitu sigurnost i sigurnost drugih učenika,
- u slučaju bilo kakvih problema ili nejasnoća odmah se obratiti razredniku ili vođi puta,
- ponašati se u skladu sa ovim Pravilnikom i Pravilima škole,
- udaljavati se od skupine samo uz dozvolu razrednika ili vođe puta.
Član 14.
(Zdravstvena zaštita učenika i radnika škole)
(1) Škola je dužna u cilju zaštite zdravlja učenika i radnika preduzeti sve Zakonom propisane mjere i osigurati adekvatno obavljanje ljekarskog pregleda radnika na početku školske godine.
(2) U cilju sprečavanja pojave zaraznih i drugih bolesti učenici su dužni:
- pristupiti ljekarskim i drugim pregledima ukoliko se za iste ukaže potreba,
- podvrgnuti se preporučenoj vakcinaciji protiv zaraznih bolesti ili preventivnog sprječavanja pojave istih,
- preduzeti sve mjere koje imaju za cilj poboljšanje kvaliteta zdravlja učenika i radnika.
Član 15.
(Posljedice u slučaju nepoštivanja odredbi Pravilnika o kućnom redu)
(1) Ponašanje u skladu sa odredbama ovog Pravilnika sastavni je dio radnih obaveza radnika i učenika.
(2) Radnik i učenik koji postupi suprotno odredbama ovog Pravilnika, odgovoran je za povredu radnih dužnosti i obaveza.
(3) Protiv trećih lica koja za vrijeme boravka ne budu poštovali odredbe ovog Pravilnika bit će preduzete odgovarajuće mjere.
Član 16.
(Prelazne i završne odredbe)
(1) Sa odredbama ovog Pravilnika razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje na početku svake školske godine, a po potrebi i u toku školske godine.
(2) Jedan primjerak ovog Pravilnika istaknut je na oglasnoj ploči.
(3) Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom usvajanja od strane Školskog odbora.
(4) Izmjene i dopune ovog Pravilnika vrše se na način i po postupku predviđenom za njegovo donošenje.
Broj: 1023/18
Lukavac, 28.11.2018. godine
Predsjednik Školskog odbora
Jasmin Tufekčić, dipl.ecc
Ovaj Pravilnik je objavljen na oglasnoj ploči škole dana 29.11.2018. godine.